sofiiejonsson!

Hit the gym

Dags för lite biceps, triceps och mage. Efter gymmet ska jag hem till pappa och äta god middag, han har fyllt år så ska dit och fira han. Känns jävligt bra att det är fredag , men mindre bra att alla ska ut. Får väll ligga hemma i sängen och ruttna, väldigt bra att man inte druckit sen hallowen iallafall, onödiga kalorier och dagen efter är förjävlig.. haha

Vad brukar ni köra för armövningar på gymmet biceps och triceps då?Skrattande

bjuder på dålig cambild

Har du bra självförtroende?

När jag var mindre blev jag retad det började när jag gick i 7an kanske. Var överviktig och ''fjortis'' blev kallad massa elaka saker att jag var ful, tjock osvosv och det gjorde ju såklart att mitt självförtroende blev sämre. Jag var ju inte jätte tjock men var ju större än alla andra, okej inte jonna. Jag tog ju såklart åt mig och det gjorde att jag började gå ner i vikt, slutade äta bestämde mig för att verkligen gå ner i vikt för att slippa höra det varje dag. När jag gått ner i vikt blev jag mer accepterad av dem som höll på med mig, av att gå ner i vikt? Sen har det gått upp och ner i mitt liv.

Jag har under åren i gymnasiet byggt upp mitt självförtroende. Haft dom finaste vännerna och jag har blivit starkare och starkare som person. Innan var det så att jag tog åt mig vad folk sa. Men har lärt mig att bara skita i det. Självklart har man perioder då självförtroendet är på botten. Men man ska våga tro på sig själv och det gör jag nu. Mitt självförtroende är faktiskt på topp nu ( nästan) och det är jag glad över. Det finns inget man inte kan klara om man bara tror på sig själv. Tro inte på folks avundsjuka eller skitsnack det kommer bara drabba en.Kan jag kan ni!Skrattande

''If people are trying to bring you down it only means your are above them''

FRÅGA TILL ER!

Gårdagens look, haha jag vet jag ser ut som ett berg men det är tröjan:(

Något speciellt ni hade velat läsa om , inlägg??Skrattande Hade varit kul att skriva om något ni tycker är kul!

Puss

friday babe

Äntligen fredag!!! Och sista dagen på praktiken denna veckan, fyfan va skönt!!! Sitter och äter frukost och idag kommer mina lärare hit för att kolla hur det går osv.. bull. Idag hoppas jag på att sluta tidigt ska hem till pappa och äta middag! Tror jag kommer sakna detta lite när ksolan börjar. De är drygt att gå upp JA men när man väl är här är det skit kul.Skrattande Kan inte skriva mer nu puss

Döda ben..

Kan jag ju säga att dom är efter dagens pass. Idag testade jag ta kreatin och fettförbränningstabletterna 1- 1,5 h innan vi skulle träna och fan va mycket bättre det blev. Kan ta mer och mer i vikt efter varje gång. För några veckor sen tog jag 54 och idag tog jag 7 reps med 110 resten 100 i benpress. Tycker att benpress är den bästa benmaskinen man känner som fan efteråt. 

Nu ska jag ner i badet och skrubba mig, lökig och ful behöver lite uppfräschning. Tänkte också ta tandlbekning ska ta det nu några dagar eller typ en vecka och se hur det blir.  Sätter i båda tandskenorna både uppe och nere men problemet är att det känns som jag sväljer det mesta. Någon som har provat tandblekning och har något tips hur man ska göra?Skrattande

Puss

Celluiter..

Jaa, vem hatar inte dom? Och tyvärr har nästan alla tjejer dem. Ca 90% faktiskt, oavsett kroppsform. 
Jag hade själv celluiter förra året innan jag började träna och jag hatade dom, hade också början till bristningar på låren.Men som tur är så har jag inte de längre och har inte haft på ett tag!

Så tänkte dela med mig av några tips för att få dem att försvinna! 



 lägg om kosten! Viktigt att ha en bra matsmältning och ämnesomsättning. Du vill inte ha för många fettceller eller för mycket slaggprodukter i kroppen som bidrar till celluliterna. Undvik mättat fett, salt, socker och feta mjölkprodukter. Byt även ut rött kött mot vitt kött. (Dvs fisk och kyckling) Fet fisk, nötter, frukt, grönsaker, bär och frön är bra! Dra även ned intaget av kaffe och framförallt alkohol.
 
 Torrborsta, tex innan du går in i duschen. Använd en vanlig duschborste för och borsta och massera ett tag. Detta får igång blodcirkulationen . Man borstar med andra ord ut dem. Gör detta regelbundet.

  Scrubba med scrubhandskar och scrubDå tar du  bort gamla hudceller, smuts, svett och andra beläggningar, än om du bara sköljer dig med tvål.

 Träna, träna, träna! - Givetvis. Kombinera med styrketräning och motionspass. Eller kanske bara en morgonpromenad, så vipps - är blodcirkulationen genast bättre. Men tänk på att regelbunden måttlig motion är bättre än stenhårda pass då och då. Bra anticellulitträning.

 
 Drick vatten!! Genom att dricka mycket vatten – helst ca 2 liter om dagen – hjälper du till att rena kroppen på toxiner. Vatten är det som bäst renar kroppen, och tar ut slaggprodukter.

 Sluta röka! Själv röker jag inte mer än på fest. Rökning gör huden oelastiskt och försämrar blodcirkulationen radikalt.
 
 Fuska med färg! Att få lite färg på benen gör att den gropiga huden blir mindre markant. Smörj in benen med brun utan sol och använd en hudlotion med lite skimmer i så blir intrycket att huden ser spänstigare ut. 
 
 Och slutligen - Smörj in och skrubba huden med kaffesump och olivolja. Sumpen skrubbar och koffeinet i sumpen stramar åt och piggar upp huden. Och olivoljan är en bra fuktivare åt huden. Gör detta varje gång du duschar och massera + skrubba på problemområdet i minst 10 minuter. Kan även användas i förebyggande syfte. 
 
 
 
 detta sker ju inte direkt, utan du måste kanske följa flera st av dessa råd under en längre tid och regelbundet för att få resultat!